WEBEFEKTIV BLOG
Rolul explicativ al animatiilor grafice in marketingul digital
autor: Silvian Tomescu - creative director Web Efektiv
Animatia grafica ocupa un loc extrem de important in sfera productiilor vizuale create pentru comunicarea digitala a unui brand. Unele dintre avantajele imbatabile ale animatiilor grafice, 2D sau 3D, le-am descris pe larg intr-un articol pe care il puteti citi aici.
Astazi doresc sa va expun functia explicativa a animatiilor grafice, sau mai exact: cum poti folosi animatiile grafice pentru a explica vizual anumite subiecte.
Este important sa intelegem ca, de multe ori, comunicarea nu reprezinta doar informare, iar pentru ca productiile vizuale realizate in campaniile de comunicare sa fie eficiente este nevoie ca acestea sa poata oferi explicatii si descrieri detaliate.
Pentru mai multa claritate am delimitat o serie de situatii unde animatiile explicative sunt efectiv necesare. Am realizat delimitarea in functie de specificul activitatii, de specificul produselor sau in functie de specificul subiectului prezentat in animatie.
- Animatiile grafice pentru prezentarea unor procese industriale
Procesele industriale trebuie explicate.
Publicul-tinta trebuie sa inteleaga produsele si serviciile unei fabrici sau ale unei companii din domeniul industrial pentru a alege produsele. In acest caz, deseori, productiile foto-video nu pot cuprinde explicatii fara ajutorul animatiilor grafice. Mai mult, exista numeroase cazuri cand sunt nepotrivite conditiile pentru organizarea unei sesiuni foto-video, astfel incat toata comunicarea vizuala are la baza animatia grafica.
Tehnologizarea, utilajele din linia de productie si facilitatile sunt de asemenea elemente care merita explicate clientilor, acestea reprezentand investitii majore ale caror beneficii se regasesc in produsul finit.
- Animatiile grafice pentru prezentarea evolutiei, istoricului unei companii
Modul in care a evoluat o companie si istoricul ofera credibilitate si castiga increderea clientilor. Prezentarea acestora prin intermediul unei animatii grafice nu numai ca ofera dinamism vizual, dar ofera posibilitatea de a evidentia explicatii definitorii pentru anumite momente-cheie.
- Animatiile grafice pentru explicarea unor tehnici medicale
In domeniul medical increderea pacientilor este cea mai importanta. Animatia grafica ajuta la castigarea increderii pacientilor prin explicatii ale unor proceduri medicale sau prin prezentarea intr-un mod clar, atractiv vizual, a avantajelor pe care le ofera procedurile respective.
Procedurile medicale implica de multe ori si elemente vizuale mai putin placute sau imposibil de filmat, precum proceduri chirurgicale, proceduri care implica nuditate, explicatii anatomice la nivel de organe interne si altele. Astfel, de cele mai multe ori, doar prin productii de animatie grafica putem ilustra vizual astfel de proceduri.
- Animatiile grafice pentru prezentarea subiectelor abstracte
Cand trebuie sa comunici informatii abstracte precum cele din domeniile financiar, telecomunicatii sau vanzari, doar animatia grafica poate oferi un suport vizual dinamic si atractiv. Graficele si infograficele animate ajuta prezentarea si explicarea unor evolutii.
- Animatiile grafice pentru prezentarea facilitatilor unui produs fizic sau virtual
Se intampla destul de frecvent sa folosim elemente grafice animate in combinatie cu fotografii sau productii video. Sunt situatii cand, pentru a explica avantajele unor produse fotografiate sau filmate, este nevoie sa scriem sau sa desenam in dreptul acestora. Elementele grafice animate ofera cadrul perfect pentru a evidentia anumite facilitati ale produselor, fie ele reale sau virtuale.
Putem concluziona ca rolul explicativ al animatiilor grafice este de a dezvolta comunicarea de brand. Animatiile grafice completeaza productiile foto-video, in situatiile in care acestea nu pot fi realizate, sau nu comunica destul de eficient.