WEBEFEKTIV BLOG
5 elemente pentru comunicare social media eficienta.
autor: Silvian Tomescu - creative director Web Efektiv
Retelele sociale s-au dezvoltat atat de mult incat, in prezent, functioneaza ca niste canale de comunicare digitala, care au cu adevarat puterea de a creste awareness-ul si reputatia unui brand. Tocmai de aceea trebuie sa alocam o atentie tot mai mare comunicarii in social media si in special campaniilor de comunicare amplificate prin social media care includ continut mixt: text si vizual.
Va prezentam cinci, poate cele mai importante, elemente de care agentiile, freelancerii sau chiar beneficiarii trebuie sa tina cont, pentru a realiza o comunicare eficients in retelele sociale:
1. Documentarea
Odata cu cresterea volumului de informatii in social media a crescut, din nefericire, volumul dezinformarii. Este mult mai usor sa te informezi dar, totodata, este mult mai usor sa accesezi informatii nedocumentate si neverificate.
Tocmai de aceea cand comunici in social media pentru un brand este tot mai important procesul de documentare si de verificare a informatiilor, astfel incat sa nu afectezi reputatia brandului prin dezinformare sau prin informatii eronate.
2. Calitatea redactarii textului
In cazul comunicarii publicitare trebuie sa utilizam un limbaj si o exprimare capabile sa evidentieze avantajele produselor sau serviciilor pe care le promovam. Tehnologiile puse la dispozitie de retelele sociale in vederea promovarii implica anumite restrictii precum numarul maxim de caractere. Astfel, trebuie sa adaptezi modul de redactare pentru a fi eficient ca mesaj. Calitatea redactarii devine, in aceste conditii, foarte importanta.
3. Autenticitatea continutului foto-video
In social media, continutul cel mai urmarit si apreciat este, bineinteles, continutul vizual: fotografii, filme, animatii grafice. Este important sa folosesti continut autentic in comunicarea vizuala, pentru a beneficia de avantajele retelelor sociale. Continutul foto-video autentic creste reputatia brandului si diferentiaza imaginea companiei tale in volumul fantastic de informatie existenta in online.
4. Elementele call-to-action
In mod evident, ai nevoie de finalitate a mesajului. Tot efortul comunicarii (fie textuala sau vizuala prin productii foto-video) trebuie sa determine actiunea publicului-tinta. Astfel, elementele de tipul call-to-action trebuie sa fie nelipsite. Cu toate acestea, prezenta acestora in exces scade increderea consumatorilor, deci este de evitat exagerarea.
5. Rapoartele de performanta
Este esential sa determinam eficienta comunicarii in retelele sociale. Putem realiza asta prin urmarirea in mod frecvent a rapoartelor de performanta pe care toate retelele sociale le pun la dispozitie. In plus, este un factor de evaluare a eficientei agentiei care se ocupa de comunicarea brandului tau in social media.